Kvalitní a provázaná finanční analýza je pro společnost nezbytná | 1. VOX a.s. – školení, kurzy, semináře

Tato webová stránka používá cookies

Ke zlepšení fungování webové stránky, personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti naší webové stránky využíváme soubory cookies. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy, jakož i s dalšími obchodními partnery. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Nutné (funkční) soubory cookies činí naši webovou stránku použitelnou umožněním základních funkcí, jako jsou navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Bez těchto souborů by naše webová stránka nemohla správně fungovat.

Název Účel Poskytovatel Platnost
ASP.NET_SessionId jedinečný identifikátor relace a je používán k ukládání dočasných dat relace uživatele (např. pro předvyplnění formulářů dříve zadanými daty od uživatele) www.vox.cz Session
sid jedinečný identifikátor relace a je používán k ukládání dočasných dat relace uživatele (např. pro předvyplnění formulářů dříve zadanými daty od uživatele) www.imedia.cz 29 dní
tempUUID jedinečný identifikátor relace a je používán k ukládání dočasných dat relace uživatele (např. pro předvyplnění formulářů dříve zadanými daty od uživatele) www.vox.cz Session
eucookiesbar ukládá informaci o souhlasech udělených z panelu; informace, že stránka používá cookies www.vox.cz 1 rok
Statistické soubory cookies nám ukazují, jak návštěvníci používají naše webové stránky. Tyto soubory sbírají a sdělují informace anonymně.

Název Účel Poskytovatel Platnost
_ga registruje jedinečné ID, které se používá ke generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web www.vox.cz 2 roky
_gat používá se službou Google Analytics k získání informace o rychlosti požadavku www.vox.cz Session
_gid registruje jedinečné ID, které se používá ke generování statistických údajů o tom, jak návštěvník používá web www.vox.cz Session
_pk_id# shromažďuje anonymní statistiky o návštěvách uživatelů na webu, například počet návštěv, průměrný čas strávený na webu a stránky, které byly přečteny www.vox.cz 1 rok
_pk_ses# používá platformu Piwik Analytics pro sledování požadavků na stránky od návštěvníka během relace www.vox.cz Session
optimizelyBuckets Uloží nastavení pro experimenty s optimalizovanými uživatelskými zkušenostmi i pro varianty, které návštěvník získal. Tím je zajištěno, že návštěvník stejným způsobem změní stejnou variaci, a to i během několika návštěv. www.vox.cz 179 dní
optimizelyEndUserId Používá se k měření toho, jak vybraní uživatelé reagují na cílené změny obsahu a funkčnosti webových stránek, aby zjistili, jaká variace je nejúčinnější, pokud jde o konverzi uživatelů na zákazníky. www.vox.cz 179 dní
optimizelyPendingLogEvents Používá se společností Optimizely jako mezipaměť mezi akcemi uživatele mezi sledováním hovorů. www.vox.cz Session
optimizelySegments Používá se Optimizely k ukládání informací o publiku a dimenzích uživatele (např. Prohlížeč, kampaň, mobil, typ zdroje, vlastní dimenze). www.vox.cz 179 dní
Marketingové soubory cookies sledují návštěvníky napříč webovými stránkami za účelem zobrazení pro ně relevantních a potenciálně zajímavých reklam.

Název Účel Poskytovatel Platnost
fr Používá společnost Facebook k poskytování řady reklamních produktů, jako je nabízení cen v reálném čase od inzerentů třetích stran. www.facebook.com 3 měsíce
IDE Služba Google DoubleClick se používá k registraci a hlášení akcí uživatelů webu po zobrazení nebo kliknutí na reklamu jednoho z inzerentů s cílem měřit účinnost reklamy a prezentovat cílené reklamy uživateli. www.doubleclick.net 1 rok
optimizely_data$$first_session Používá se pro cílenou reklamu www.vox.cz Session
pagead/1p-user-list/1053404385 nespecifikováno www.google.com Session
r/collect Tento soubor cookie slouží k odesílání dat do Google Analytics o zařízení a chování návštěvníka. Sleduje sledování v zařízeních a marketingových kanálech. www.doubleclick.net Session
retargeting nespecifikováno www.imedia.cz Session
test_cookie Používá se k ověření, zda prohlížeč uživatele podporuje cookies. www.doubleclick.net Session
tr nespecifikováno www.facebook.com Session
pxstats/piwik.php Používá se pro cílenou reklamu. www.ifirmy.cz Session
inco_session_temp_browser Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
incomaker_p Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
c##11e7be80-8735-d14e-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
c##11e7be80-8735-e42a-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
k##11e7be80-8735-d14e-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
k##11e7be80-8735-e42a-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
p##11e7be80-8735-d14e-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
p##11e7be80-8735-e42a-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
p##11e7be80-8736-ae47-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com Session
pc##11e7be80-8754-70f7-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com Session
pc##11e7be80-8754-874d-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
permId Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pk##11e7be80-8754-70f7-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pk##11e7be80-8754-874d-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pl##11e7be80-8735-d14e-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pl##11e7be80-8735-e42a-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pp##11e7be80-8754-70f7-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
pp##11e7be80-8754-874d-b8ed-525400f11789 Používá se pro cílenou reklamu. my.incomaker.com 68 dní
_____tempSessionKey_____ Používá se pro cílenou reklamu. incomaker.com 3 roky

Totožnost správce: 1. VOX a.s., IČO: 27204987, se sídlem Praha 1, Senovážné náměstí 978/23, PSČ 110 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 9706 ("správce" nebo "společnost").

Kontaktní údaje správce: (i) kontaktní adresa: Praha 1, Senovážné náměstí 978/23, PSČ 110 00, (ii) kontaktní e-mail: vox@vox-kurzy.cz, (iii) kontaktní telefon: 777 741 777.

Webová stránka správce 1. VOX a.s. používá cookies ke zlepšení fungování webové stránky, personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti webové stránky. Informace o Vašem způsobu užívání webové stránky společnosti sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy, jakož i s dalšími obchodními partnery. Naši obchodní partneři mohou tyto údaje zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim předtím poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Webová stránka správce 1. VOX a.s. zpracovává následující kategorie osobních údajů: údaje o užívání stránek, údaje o zařízení (identifikace zařízení, IP adresa, MAC adresa, údaje o operačním systému a nastavení zařízení), log (např. údaje o vyhledávání na webových stránkách, údaje o době používání stránek, informace uložené v cookies), resp. další údaje (údaje o užívání stránek).

Bez Vašeho souhlasu správce 1. VOX a.s. zpracovává osobní údaje v rozsahu statistických a/nebo nutných (funkčních) cookies na základě právních důvodů (i) splnění smlouvy, (ii) oprávněný zájem správce (doba uložení osobních údajů: po dobu 12 měsíců).

S Vaším souhlasem správce 1. VOX a.s. zpracovává osobní údaje v rozsahu marketingových cookies na základě právního důvodu: souhlas udělený subjektem údajů (doba uložení osobních údajů: osobní údaje na základě souhlasu jsou zpracovány po dobu 3 let).

K automatizovanému rozhodování vč. profilování dochází při zpracování osobních údajů u vybraných typů cookies (zejména marketingové cookies). Automatizované rozhodování, a to zejména profilování, bude prováděno zejména formou (postupem) logických a/nebo algoritmických operací, kdy náš systém dle Vašeho využívání produktů, služeb a webových stránek společnosti, případně Vašeho chování a Vašich osobních preferencí, umožní, aby Vám byly zasílány pro Vás relevantní personalizované nabídky obchodu, služeb a produktů naší společnosti, o nichž se domníváme, že budou pro Vás zajímavé. Významem automatizovaného rozhodování, a to zejména profilování, tak je, že nám umožní zasílat Vám personalizované nabídky obchodu, služeb a produktů naší společnosti, které by Vás mohly zajímat. V této souvislosti věříme, že se nám pomocí personalizovaných nabídek obchodu, služeb a produktů společnosti podaří obracet se na Vás s nabídkami, které Vás budou oslovovat a shledáte tyto zajímavými. Důsledkem automatizovaného rozhodování, a to zejména profilování, bude postup, kdy od nás v rámci personalizovaných nabídek budete dostávat pro Vás relevantní obchodní sdělení, neboť našim cílem je zasílat Vám takové personalizované nabídky obchodu, produktů a služeb naší společnosti, které pro Vás budou zajímavé.

Některé soubory cookies jsou umístěny službami třetích osob, které se objevují na naší webové stránce.

Společnost je oprávněna ukládat nutné (funkční) a statistické cookies na Vašem zařízení automaticky. Ostatní typy souborů cookies používáme s Vaším souhlasem. Váš souhlas je udělen prostřednictvím nastavení Vašeho prohlížeče.

Ve svém prohlížeči můžete nastavit blokování souborů cookies (odvolání souhlasu prostřednictvím nastavení Vašeho prohlížeče). Máte právo kdykoli souhlas se zpracováním osobních údajů odvolat. Odvoláním souhlasu není dotčeno zpracování Vašich osobních údajů před jeho odvoláním. V důsledku zakázání (blokování) souborů cookies nemusí webové stránky společnosti fungovat dle Vašich představ. Některé z prohlížečů však zákaz (blokování) souborů cookies nemusí umožňovat.

Naše stránky pracují s následujícími cookies:

  • Nunté (funkční): funkční soubory cookies činí naši webovou stránku použitelnou umožněním základních funkcí, jako jsou navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Bez těchto souborů by naše webová stránka nemohla správně fungovat;
  • Statistické: statistické soubory cookies nám ukazují, jak návštěvníci používají naše webové stránky. Tyto soubory sbírají a sdělují informace anonymně;
  • Marketingové: marketingové soubory cookies sledují návštěvníky napříč webovými stránkami za účelem zobrazení pro ně relevantních a potenciálně zajímavých reklam.

Předávání osobních údajů do třetích zemí: V rámci uvedeného zpracování mohou být Vaše osobní údaje předávány do tzv. třetích zemí. Ve vztahu ke zpracování osobních údajů ve třetích zemích může docházet k předávání na území, které bylo určeno Evropskou komisí jako území zajišťující odpovídající úroveň ochrany podle platných právních předpisů o ochraně osobních údajů, případně je aplikováno předávání osobních údajů založené na vhodných zárukách, a to zejména uzavírání standardních smluvních doložek o ochraně údajů či aplikace zásad systému "Privacy Shield" při předávání osobních údajů do USA, resp. jiných záruk/opatření pro předávání osobních údajů do USA.

Příjemce, kategorie příjemců: Vaše osobní údaje mohou být předány zejména následujícím kategoriím příjemců:

  • orgány veřejné moci a další subjekty (třetí osoby), jimž má správce povinnost Vaše osobní údaje sdělit, resp. které jsou oprávněny Vaše osobní údaje od správce požadovat (např. správce daně, celní správa, soudy, orgány činné v trestním řízení atd.);
  • třetí osoby, s nimiž má správce uzavřenou písemnou smlouvu o zpracování osobních údajů, tj. zpracovatelé (např. poskytovatelé IT služeb atd.);
  • obchodní partneři správce, zejm. poskytovatelé jednotlivých uvedených cookies (reklamní, analytické, marketingové služby apod.)

Více informací o zpracování osobních údajů naleznete v poučení o zpracování osobních údajů na https://www.vox.cz/osobni-udaje.html.

Kvalitní a provázaná finanční analýza je pro řízení a provoz společnosti nezbytná

Rozhovor s Tomášem Petříkem, jednatelem společnosti BMC Partners a lektorem 1. VOX a.s.

Finanční analýzu je dnes možné vnímat jako lakmusový papírek, který odhalí a názorně popíše stav, v němž se firma nachází. Spolupracující lektor 1. VOX a jednatel konzultační společnosti BMC Partners Tomáš Petřík říká, že pokud není firma z pohledu finanční analýzy organizačně i finančně stabilní a zdravá, spěje neodvratně k bankrotu.

Váš kurz „Finanční analýza, její úloha a užití ve finančním a ekonomickém řízení firmy, podniku a businessu“ v rámci nabídky 1. VOX je avizován jako „pro náročné“. Co přesně takové označení obnáší? A co všechno musí, respektive by měl účastník takového kurzu znát, aby při něm lidově řečeno „neplaval“?
Výukový program „Finanční analýza…“ je zařazen do nabídkového nabídkového segmentu pro náročné pro jeho vnitřní strukturu a škálu, ale i rozsah, ale dnes i provázanost probírané problematiky. Klienti se nejdříve, jako na všech mých programech doplněné konzultační podporou, dozví nejdříve „proč“ a poté „jak“ a jakými metodami aplikovat dnes nutně moderní a individuální finanční analýzu (FA) do aktuální a různorodé, ale i stále více konkurenční a časem tlačené praxe, kde rozhodují včasná a správná rozhodnutí!

O čem tedy tento výukový program je?
Program obnáší především komplexní pochopení, rozbor a aplikace dnešní – dnes produktivní FA pro finanční a ekonomické řízení s jeho klíčovými cíli a preferencemi. Kdy finálním cílem je konkurenční zhodnocování řízené entity. Právě to umožní kvalitní , tj. účelná a účinná FA.

A jak na tom musí být zájemci se svými dosavadními znalostmi?
Co se týká vstupních znalostí, respektive kompetencí, nejsou až tak odlišné od běžných mých VP. Klienti by se měli základně orientovat v ekonomii a financích i jejich hlavních kategoriích. Konkrétněji pak ve struktuře finančních výkazů a jejich položek (aktiva, kapitál, dluh; výnosy a tržby a zisk; příjmy a výdaje a CF...) i interakcí, včetně interakcí s provozem firmy, podniku, organizace a businessu. Výhodou bude povědomí o kapitálovém trhu a současném zásadním „investorském a konkurenčním pohledu“ na firmu a business. Nicméně na VP bude vše potřebné vysvětleno, aktualizováno a převedeno do konkrétní a kvalitní praxe, ale i do potřeb klientů.

Jaké znalosti a poznatky si odnese absolvent tohoto kurzu?

Co se týká znalostí a poznatků, cílem je, aby si klient odnesl zásadní kompetence jak ve FA, tak v k její produktivní aplikaci do současné praxe. Přičemž se bude jednat v souladu s mými hodnotami poskytovanými v mém vzdělávání a lektoringu a souvisejícím Business Management Poradenství (BMC) o pohled tzv. nejkvalitnější praxe (best practice). Ve finále to znamená, že bude umět odvodit a užít „současnou“ FA pro řízení, efektivní správu a zhodnocování své firmy, business i organizaci , ale bude ji umět i včlenit do neopominutelné celkové strategie a cílového řízení (MBO). Ty dnes zahrnují i tzv. nefinanční (např. klientská spokojenost) a v top praxi i stále četnější cíle. Kdy fundamentální finanční cíle dosáhnete v praxi pomocí kvalitní FA propojené s finančním plánováním a celkovým a podmiňujícím finančním řízením, tj. i rozhodováním.

Jak moc se poslední léta změnily praktické metody, techniky a výpočty při provádění kvalitní finanční analýzy a finančního řízení?
Co se týká FA i jejích metod a jejich změn udály se zásadní. Stručně řečeno FA se dnes nepojímá zpětně, izolovaně a staticky v rámci řízené společnosti, ale rozvinula se interaktivně a externě , tj. v relaci s trhem, konkurencí, interním a externím benchmarkingem, ale i současným a zásadním investorským a hodnotovým pohledem na současné firmy a business i organizace.

Můžete uvést konkrétní příklad?
Důraz je kladen, vedle neopominutelné cash flow na trendové analýzy na rozvinutí FA a jejích ukazatelů ( v mezinárodním členění provozních, strukturálních a investičních) do budoucna a k podpoře variantních rozhodnutí zohledňujících flexibilitu dnešního nejenom finančního, ale i nadstavbového ekonomického řízení (EFŘ), jehož je zažité finanční řízení podporované tradiční FA podmnožinou. FA je dnes včleněna do celkové firemní strategie, kterou tvoří a podporuje svým finančními ukazateli a tzv. finančními poměry (Finacial ratios). Ty jsou pak pro každou firmu a organizaci i business objektivně individuální!

Nakolik důležité pro chod společnosti je kvalitní a přesná finanční analýza? Jaké mohou vznikat škody, když se jí nedostává?
Kvalitní a provázaná FA je pro řízení a provoz společnosti nezbytná, a to nejenom jako podpora zažitého finančního řízení s cílem maximální ziskovosti, včetně finančního řízení provozu a businessu, ale i jako podpora i součást řízení ekonomického zhodnocující společnost jako funkční a optimálně fungující celek, kdy parametry tohoto zhodnocení jsou primárně dány neodmyslitelnými finančními parametry a ukazateli. 

Například jakými?
Příkladem mohou být tradiční náklady, výnosy respektive tržby a zisk/ovost a současná orientace na cash flow a hodnotu i její ukazatele a testovaní tzv. „bankrotními modely“, rozvíjející FA do budoucna s otestováním jejího tzv. finančního zdraví . Když není firma i organizace ( a platí to po jakýkoliv business) „finančně stabilní a zdravá“ , a to v právě v praxi rozkryje FA a dá správné otázky ústící v reálné manažerské akce a rozhodnutí, spěje to dnes až neodvratně k bankrotu! Tedy fatální ztratě všeho... a dnes se na trh špatně nastupuje znovu... častěji pak nenastupuje vůbec!

Jaké nejčastější chyby dělají současní finanční manažeři při analýze finanční situace uvnitř firmy?
Z mé letité praxe získané z obou stran barikády, tj. z korporátu včetně zahraničních firem v pozici CFO, tak z mé nynější praxe senior BM konzultanta lektora a publicisty, mohu podle mého názoru konstatovat, že jsou to především zpětný pohled a statičnost, ale i izolovanost (firma a organizace je živoucí organismus napojený na zdroje, lidi , trh a v první řadě na zákazníky a poptávku, finance jsou pak jejich krví) FA dále i její unifikace a alibismus ve smyslu optimálních „kuchařkových a osvícených“ FPU- finančních poměrových ukazatelů , ale i propojení a strukturou klíčového finančního plánování a kontroly a rozpočtování. Což v kvalitní praxi nefunguje a nemůže fungovat. FA je zásadním, silným, ale stále více propojeným i pro-aktivním nástrojem finančního a následně ekonomického řízení a musí vést ve včasná a kompetentní rozhodnutí relevantních manažerů, ale i podnikatelů a investorů!

Podle čeho by si měl podnik vybírat příslušné ukazatele, podle kterých bude vyhodnocovat, ale i plánovat svoji činnost? Jak moc se tyto ukazatele liší mezi jednotlivými odvětvími?
Zásadní otázka s nelehkou odpovědí. Zdůrazňuji, že každá firma, podnik, organizace , ale i business má objektivně rozdílné finanční ukazatele a neexistuje kuchařka ani jejich alibistický seznam, což se letitě v ČR nechápe, ale bohužel i nevyučuje v akademické sféře. Jakou má například vypovídací schopnost ukazatele „obratovosti zásob materiálu či výrobků (stock/inventory turnover period)“ pro službovou firmu.... . Právě to, a to je i má odpověď, se dozví a naučí pochopit a produktivně převést do praxe klienti nového výukového programu „Finanční analýza…“.

Kde čerpáte inspiraci a podklady pro své vzdělávací přednášky?

Opět a nechce se příliš opakovat, z mé letité praxe a práce, jež je naštěstí mým koníčkem, získané z obou stran barikády, tj. z korporátu, včetně renomovaných a na burze listovaných zahraničních firem v pozici CFO, tak z mé nynější praxe senior BM konzultanta lektora a odborného publicisty. Zásadní podle mne je moje současná poradenská činnost, kdy s danou problematikou, a platí to i pro můj lektoring a vzdělávání orientované na kvalitní praxi realizované i přes moji vlastní poradenskou firmu BMC Partners, přicházím dennodenně do styku, navíc u konkrétních a různorodých klientů napříč obory a odvětvími. Kde se i vzájemně učíme a obohacujeme a já se snažím vždy ( a je to vždy kooperační práce) pro ně najít produktivní řešení, a to dotáhnout do konce v parametrech „ceny za hodnotu“.
Kdy postupuji tak, že kvalitní zahraniční praxi, kterou neustále prohlubuji (např. klienti s napojením na zahraničí, Harvard Business School a její doporučení hodné odborném publikace, studie a jejich podpora...), se snažím produktivně přenést do specifické a zatím zaostávající praxe české a provést jejich syntézu. A tu se snažím stále zkvalitňovat a reagovat na potřeby klientů. To platí i o mé veškeré, četné i systematické práci ve vzdělávání , ale i v novém vzdělávacím programu-VP – FA, realizovaným exlusivně s 1.VOX a.s. s nímž dlouhodobě ve vzdělávání a lektoringu spolupracuji. Doufám, že se mi to podaří i v něm, tj. v moderní finanční analýze rozvinuté pro potřeby současné praxe a reálných a objektivně různorodých klientů a klienti to ocení, ale se i k nám rádi vrátí. Přičemž FA má mnoho návazností v mých dalších podobně koncipovaných programech.

Ing. Tomáš Petřík (senior business a manažerský – BMC konzultant)

Nezmeškejte kurzy lektora:
19. – 20. 6. 20118 Finanční analýza, její úloha a užití ve finančním a ekonomickém řízení firmy, podniku a businessu
10. – 12. 7. 2018 Nutné ekonomické, finanční, manažerské a business kompetence pro efektivní řízení firmy, podniku a moderní organizace i businessu
11. – 13. 9. 2018 Moderní ekonomické a finanční řízení zásadních SLUŽBOVÝCH a OBCHODNÍCH společností i businessu, včetně servisních organizací veřejného sektoru
23. – 24. 10. 2018 Řízení nákladů firmy a organizace i businessu, rozpočtování a komplexní řízení investic a projektů v moderním pojetí i užití
10. – 11. 12. 20118 Řízení nákladů firmy, organizace i businessu a rozpočtování aktivitami, řízení nákladovosti a zvyšování ziskovosti-profitability v pojetí ABC a TDABC

Kontakt
1. VOX a.s., Senovážné náměstí 978/23, 110 00 Praha 1,
telefon: 226 539 670, 777 741 777, e-mail: vox@vox-kurzy.cz
Rychlá navigace
Zobrazit mobilní verzi
Všechna práva vyhrazena 1. VOX a.s.